📣اخبار دانشگاه اشراق:

🔹 برگزاری سمینار علمی سیرت النبی(ص) تحت عنوان”بررسی عقلانیت و عطوفت در سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و نقش آن در رشد جامعه”

🎓 طی یک محفل علمی به روز چهارشنبه 25 عقرب، جایگاه عقلانیت و عطوفت در سیره نبوی و نقش آن در رشد و توسعه اجتماعی با ارائه داکتر غلامرضا رضایی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

🔹 برنامه با تلاوت کلام الهی توسط قاری برجسته کشور علی احمد سروری و با گردانندگی آقای باران پویا از محصلان اشراق آغاز شد.

🔸 در ابتدای برنامه، استاد ماستر علی سلطانی هروی؛ آمر تحقیقات علمی اشراق، ضمن خوشامدگویی به حاضرین، پیرامون فعالیت علمی و تحقیقاتی دانشگاه اشراق مطالبی ارائه کرده، بر اهمیت و ضرورت کارهای علمی تحقیقاتی از سوی اساتید و دانشجویان تاکید نمود. ایشان در بخشی از سخنان خود، آمادگی معاونت علمی اشراق را در حمایت از فعالیت های علمی اساتید و دانشجویان در قالب های مختلف اعلان داشت.


در بخش دیگری از محفل استاد ماستر محسن نوروزی؛ رئیس پوهنحی شرعیات اشراق، در خصوص اهمیت کارهای علمی پیرامون مطالعه سیره نبی مکرم اسلام(ص) و الگوبرداری از شخصیت پیامبر گرامی اسلام، مطالبی ارائه نموده، به برخی از فعالیت های علمی پوهنحی شرعیات اشاره کرد.

سمینار علمی سیرت النبی(ص) تحت عنوان”بررسی عقلانیت و عطوفت در سیره پیامبر گرامی اسلام

🔹 در ادامه داکتر غلامرضا رضائی دارای دکترای فلسفه و کلام اسلامی، به ارائه موضوع سمینار پرداخته، مطالب مبسوطی را در تشریح آن بیان کرد. ایشان شخصیت پیامبر اکرم(ص) را به عنوان الگوی بی بدیل برای امت اسلامی و جهانیان توصیف نمود. ایشان عقلانیت و عطوفت را به عنوان دو مؤلفه مهم در مدینه فاضله اسلامی برشمرد و سیره نبوی را مؤید این موضوع عنوان کرد.
🔸 در ادامه به مولفه های یک جامعه رشد یافته بر اساس الگوبرداری از سیره نبوی و نیز گام های رسیدن به آن توسط داکتر رضایی اشاره شده، و زوایای مختلف بحث عقلانیت و عطوفت همراه با ذکر نمونه های عینی آن در سیره و سنت نبی مکرم اسلام(ص) تبیین و تحلیل گردید.
🔹 در اخیر محفل برنامه پرسش و پاسخ اجرا شد و دانشجویان سؤالات خود را پیرامون محتوا و موضوع سمینار مطرح نمودند که توسط داکتر رضایی به عنوان کارشناس سمینار پاسخ های لازم داده شد.

🔸 این برنامه علمی به همت پوهنحی شرعیات و با همکاری آمریت تحقیقات علمی و آمریت تضمین کیفیت اشراق برگزار شد.

https://eshraq.edu.af
http://www.t.me/eshraqaf_info
https://t.me/eshraqfarhangaf
https://facebook.com/eshraq.edu.afghanistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *