امضای تفاهم‌نامه همکاری های علمی دانشگاه اشراق و چند دانشگاه در کابل

طی یک چند محفل به تاریخ های 19 و 20 جوزا 1400 در کابل، تفاهم‌نامه های همکاری علمی فرهنگی میان موسسه تحصیلات عالی اشراق و چند دانشگاه معتبر در کابل به امضاء رسید.

در اولین برنامه، روز چهارشنبه 1400/3/19 تفاهم نامه ی همکاری علمی فرهنگی بین مؤسسه تحصیلات عالی اشراق و مؤسسه تحصیلات عالی سراج به امضاء رسید. در این جلسه دکتر عبدالقیوم سجادی رییس موسسه تحصیلات عالی سراج ضمن خوش‌آمد گویی به داکتر احمد سعید عبداللهی رییس موسسه تحصیلات عالی اشراق و هیأت همراه‌شان، گسترش همکاری‌های علمی میان نهادها و مراکز آکادمیک کشور را یکی از بایسته‌های اساسی در امر ارایه خدمات آموزشی بهتر، خواند.

در ادامه داکتر عبداللهی رییس موسسه تحصیلات عالی اشراق نیز، سخنانی پیرامون جایگاه و اهمیت همکاری های علمی و آموزشی میان نهادهای آکادمیک اظهار داشتند و بر ضرورت و لزوم ارتباطات و تعاملات سازنده میان دانشگاه ها و نهادهای علمی تأکید نمودند.

در ادامه دیدارهای هیأت رهبری مؤسسه تحصیلات عالی اشراق در کابل، روز پنجشنبه 1400/3/20 طی دو نشست جداگانه، تفاهم نامه های همکاری علمی و آموزشی با دانشگاه خاتم النبیین و همچنین با دانشگاه ابن سینا به امضاء رسید.

در این دیدار طرفین بر ضرورت ارتباط میان نهادهای آکادمیک و فراهم سازی بسترهای لازم هم افزایی و همکاری های علمی تاکید داشتند. توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه ها و نهادهای آکادمیک، بهره‌مندی متقابل از ظرفیت‌ها و امکانات یک‌دیگر، توسعه ارتباطات علمی استادان و دانشجویان و… جزو اهداف ذکر شده در این تفاهم‌نامه ها است که از طریق برگزاری همایش‌های مشترک علمی، تدوین کتب درسی در رشته‌های مختلف و مورد نیاز و… قابل پیگیری و اجرا می‌باشد.

در ادامه هیأت رهبری هر دو موسسه اعلام آمادگی کردند که در امر ارایه خدمات آموزشی موثر و کارآمد از طریق گسترش همکاری‌ها میان دو نهاد علمی از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی میان دو موسسه، بهره‌مندی متقابل از ظرفیت‌ها و امکانات یک‌دیگر، توسعه ارتباطات علمی استادان و دانشجویان و… جزو اهداف این تفاهم‌نامه است که از طریق برگزاری همایش‌های مشترک علمی، تدوین کتب درسی در رشته‌های مختلف و مورد نیاز و… قابل پیگیری می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *