SAMSUNG DIGITAL CAMERA

همه از خدائیم و به سوی او باز می گردیم.

با نهایت تاسف و تاثر اطلاع یافتیم که یکی از دلسوزترین

شخصیت های فرهنگی کشور عزیزمان افغانستان، استاد گرامی خانم شهناز همتی، نماینده مردم هرات در شورای ملی و عضو هیات موسسان موسسه تحصیلات عالی اشراق،

طی یک سانحه ترافیکی دار فانی را وداع گفته و به دیار باقی شتافته اند.

بدین وسیله مراتب تسلیت و تعزیت این فقدان دردناک را از سوی ، ریاست محترم، اساتید و کارمندان موسسه تحصیلات عالی اشراق اعلام نموده و از درگاه ایزد منان، برای روح آن مرحومه علو درجات و برای بازماندگانشان صبر و شکیبایی مسئلت می نماییم.
نگاهی گذرا به زندگی نامه مرحومه استاد شهناز همتی!
ایشان در خانواده ای متدین و شریف در ولایت باستانی هرات چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی خویش را در مدرسه صادقیه سپری نمود. پس از آن با توجه به نیاز وافر و علاقه شدید برای تحصیل در حوزه علوم دینی، به کشور ایران سفر نموده و دوره لیسانس خویش را در دانشگاه الزهرا و به تحصیل در رشته معارف اسلامی سپری نمود. پس از اتمام دوره لیسانس جهت ارائه خدمت به همشهریان به ویژه خواهران گرامی به حیث مدیریت داخلی حوزه علمیه عترتیه هرات منسوب و در این راستا خدمات شایانی را انجام داد. در نخستین انتخابات شورای ملی با توجه به حسن سابقه و درایت شخصی و نیز آرمان ها و اهاف خدا محورانه و مردم پسندانه موفق شد به عنوان نماینده از سوی مردم هرات وارد پارلمان شود و در طول سال های خدمت خویش بارها و بارها در مناسبت ها ی مختلف از مردم خطه شریف هرات پشتیبانی نمود. با توجه به حسن ارائه خدمات و رسیدگی به امور مردم و نزدیکی با اقشار جامعه مرحومه شهناز همتی موفق شد در دوم انتخابات شورای ملی نیز رای اعتماد مردم را جلب نموده و برای بار دوم وارد پارلمان افغانستان شود.

استاد همتی با توجه به درک بالا و احساس نیاز شدید در عرصه دیپلماسی و علوم سیاسی، برای تحصیل در رشته علوم سیاسی در سطح ماستری اقدام نموده و موفق به اتمام این دوره در دانشگاه آزاد گردیده و مشغول نگارش مونو گراف خویش بودند.

ایشان نه تنها به دنبال ارتقاء سطح علمی خویش بوده بلکه اهتمام ویژه ای نسبت به توسعه دانش و بالابردن سطح علمی و آموزشی آحاد مردم افغانستان،

مراسم اشراق اول – استاد شهناز همتی

به ویژه مردم ولایت باستانی هرات داشته و بر همین اساس در پایه گذاری نخستین دانشگاه خصوصی در ولایت هرات سهم عمده ای ایفاء نموده و علاوه بر عضویت در هیئت موسسان، همیشه این نهاد تحصیلات عالی را مورد حمایت های معنوی خویش قرار می دادند.

مراسم اشراق اول سال 89 – آقای احمد بهزاد و مرحومه بانو شهناز همتی

یکبار دیگر این ضایعه عظیم و جبران ناپذیر را به عموم ملت شریف افغانستان به ویژه مردم شهر هرات باستان تسلیت عرض نموده و یاد و نام آن استاد گرانمایه را گرامی می داریم.
علیه توکلت و الیه انیب

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *