طی یک محفل علمی به روز پنجشنبه 3 قوس، موضوع ” تجربه های نزدیک به مرگ با رویکرد روانشناسانه» با ارائه داکتر عباس موزون مورد بررسی قرار گرفت.

برنامه با تلاوت کلام الهی توسط استاد رحمانی آغاز شد.

در ابتدای برنامه، استاد ماستر علی سلطانی هروی؛ آمر تحقیقات علمی اشراق، ضمن خوشامدگویی به حاضرین، پیرامون فعالیت و ظرفیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاه اشراق مطالبی ارائه کرده، به اهمیت و ضرورت برنامه ها و سمینارهای علمی در راستای ارتقاء ظرفیت اساتید و دانشجویان تاکید نمود. ایشان در بخشی از سخنان خود، به طرح و برنامه های مختلف آمریت تحقیقات علمی برای انکشاف و توسعه فعالیت های علمی اساتید و دانشجویان اشاره کرد.
🔹 در ادامه داکتر عباس موزون، پژوهشگر و مجری کارشناس برنامه تلویزیونی “زندگی پس از زندگی” شبکه چهار ایران، که با استقبال بی سابقه بینندگان روبرو شده است، به عنوان کارشناس سمینار به ارائه موضوع خود پرداخته و مطالب مبسوطی را در تشریح آن بیان کرد. ایشان در ابتدا به تاریخچه مسأله اشاره نموده و سیر تاریخی مطالعات در خصوص تجربه های نزدیک به مرگ را تشریح نمود. وی مرگ را مقوله ای پیچیده و مسائل مرتبط با آن را مهم و جذاب برشمرد و مطالعات مختلف صورت گرفته در طول قرون گذشته را مؤید این موضوع عنوان کرد.
🔸 داکتر موزون در ادامه مباحث خود به تشریح و توصیف علمی مرگ و تجربه های نزدیک به مرگ پرداخته و مستنداتی از تجربیات و آثار و پیامدهای آن در زندگی افراد مختلفی که تجربه عینی نزدیک به مرگ را داشته اند و نیز برخی تجربیات مشترک آنها را بیان و توصیف کرد. به باور ایشان تجربه های نزدیک به مرگ، هم از نگاه علمی و هم از دیدگاه ادیان مختلف الهی و بخصوص منابع معتبر اسلامی نیز قابل اثبات می باشد.
🔹 در قسمت آخر محفل برنامه پرسش و پاسخ اجرا شد و دانشجویان سؤالات خود را پیرامون محتوا و موضوع سمینار مطرح نمودند که توسط داکتر موزون پاسخ های لازم داده شد.
📚در اخیر لوح سپاس به همراه تعدادی از کتب و فصلنامه های اشراق از سوی ریاست دانشگاه اشراق به داکتر عباس موزون و همچنین داکتر خالقی نیا مسئول فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اهداء گردید.

🔸 این برنامه علمی به همت پوهنحی روانشناسی و با همکاری آمریت تحقیقات علمی و آمریت تضمین کیفیت اشراق برگزار شد.

با اشراق در ارتباط باشید:

📲 0799204620

📲 0787209020

https://eshraq.edu.af

https://t.me/eshraqfarhangaf

https://www.facebook.com/eshraq.edu.afghanistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *