برگزاری محفل افتتاحیه جام ورزشی «همدلی» اشراق

طی یک محفل به تاریخ پنجشنبه 20 جوزای 1400 جام ورزشی مؤسسه تحصیلات عالی اشراق با عنوان «جام ورزشی همدلی»در جیمنازیوم ورزشی شهید میرویس صادق ولایت هرات آغاز به کار کرد. این محفل با حضور مسئولین نهادهای ورزشی ولایت هرات، مسئولین برخی از دانشگاه ها و مؤسسات تحصیلات عالی و همچنین جمعی از محصلان، ورزشکاران، اساتید و کارمندان مؤسسه تحصیلات عالی اشراق برگزار شد.

ابتدای محفل متبرک به آیات قرآن کریم توسط قاری محترم آقای کریمی شد و در ادامه ورزشکاران تیم های ورزشی اشراق با نظم و دسپلین خاص، وارد فضای جیمنازیوم شدند و فضای شادی و نشاط ورزشی را برای مهمانان و تماشاچیان به ارمغان آوردند. در ادامه محفل با حضور ورزشکاران و سایر مهمانان سرود ملی به نشر سپرده شد و تمامی مهمانان و ورزشکاران و حاضران به سرود ملی جمهوری اسلامی افغانستان ادای احترام کردند.

در ادامه محفل، هر یک از سخنرانان به اختصار پیرامون اهمیت و جایگاه ورزش و ورزشکاران در نهادهای آکادمیک و همچنین پلان ها و برنامه های مرتبط با نهاد خود ، وضاحت دادند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

استاد سلطانی هروی مدیر فرهنگی دانشگاه اشراق، به عنوان اولین سخنران پیرامون پلان ها و برنامه های ورزشی دانشگاه اشراق و همچنین در خصوص چگونگی برگزاری مسابقات ورزشی و جام ورزشی همدلی اشراق، توضیحات لازم را برای حاضرین بیان داشتند. و بر توجه ویژه به ورزش و ورزشکاران و اختصاص امتیازات مختلف برای محصلین ورزشکار در اشراق تأکید نمودند.

در ادامه محفل آقای عزیز احمد عزیزی مسئول کمیته روابط عامه و امور فرهنگی ریاست فدراسیون ورزشی پوهنتون های ولایت هرات و حوزه غرب، نسبت به پلان های فدراسیون در طی سال روان و برگزاری مسابقات ورزشی بین پوهنتون های ولایت هرات مطالب مفیدی برای حاضران ارائه کردند. همچنین بر اهمیت توجه به ورزش و ورزشکاران در نهادهای آکادمیک تاکید داشته و بر آمادگی برای همکاری و تعامل بیشتر با پوهنتونها و مؤسسات تحصیلات عالی تأکید نمودند.

در بخش دیگر محفل الحاج جاوید رسولی رئیس محترم فدراسیون تکواندوی ولایت هرات از برگزاری چنین برنامه هایی در بین دانشگاه ها و توجه به ورزش و ورزشکاران محصل ابراز خوشنودی نموده و آغاز جام ورزشی همدلی اشراق را به هیأت رهبری اشراق تبریک گفتند.

در ادامه آقای جلیل احمد آزادانی رئیس محترم تربیت بدنی ولایت هرات نیز بر ارتباط بین ورزش و تحصیل و اهمیت ورزش در بین محصلان و نهادهای آکادمی مطالبی را بیان نموده بر آمادگی ریاست تربیت بدنی ولایت هرات برای همکاری با دانشگاه ها و نهادهای آکادمیک تأکید نمودند.

در اخیر محفل دو تیم فوتسال که از طریق قرعه کشی برای انجام اولین بازی در مراسم افتتاحیه مشخص شده بودند، با صوت داور مسابقه بازی خود را شروع کردند.اولین بازی مسابقات بین تیم های اتحاد حقوق و حقوق B از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه اشراق انجام شد که بازی جذاب و پرهیجانی را رقم زدند.

گفتنی است که در طول مسابقات 10 تیم به رقابت می پردازند که تیم ها متشکل از محصلان دانشکده های مختلف دانشگاه اشراق می باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *