محفل رونمایی از کتاب «رسم فنی» اثر انجنیر عبدالله کاظمی برگزار شد.
🔹 طی یک محفل علمی فرهنگی در روز یکشنبه 29 جوزا 1401 از کتاب «رسم فنی» با گزینش و برگردان انجنیر عبدالله کاظمی یک تن از اساتید کدر دانشگاه اشراق، در محل تالار مطبوعاتی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات رونمایی شد.
🔹 در این محفل که با حضور جمعی از اهالی علم و فرهنگ و مسئولین نهادهای دولتی، نهادهای علمی فرهنگی و آکادمیک و اصحاب رسانه برگزار شد، سخنرانان بر اهمیت و جایگاه تدوین آثار علمی و آموزشی برای رشد و انکشاف علمی جامعه تأکید نمودند.
🔸برنامه با تلاوت آیات نورانی قرآن شریف توسط قاری بین المللی استاد پرویز نورزایی آغاز شد و روح و روان حاضران را به نور کلام الهی آرامش بخشید.
🔹در ادامه مولوی نعیم الحق حقانی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات سخنانی در راستای اهمیت تألیف و تدوین کتب علمی ارائه نموده، حمایت خویش را از متخصصان و انجنیران کشور اعلان کرد و بر آمادگی حکومت و نظام فعلی را از فعالیت های علمی فرهنگی تأکید نمود.
🔸در قسمت دیگری از برنامه داکتر مهدی حیدرپور ریاست دانشگاه اشراق ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، در خصوص اهمیت تدوین کتاب«رسم فنی» و ویژگیهای آن مطالبی را بیان داشته، به جایگاه تدوین و تألیف آثار علمی در فضای آکادمیک اشاره نمود. ایشان بر ضرورت حمایت از فعالیت های علمی بخصوص تولید آثار علمی تأکید کرد.
🔹سخنران دیگر محفل پوهندوی نعمانی ریاست دانشگاه دولتی هرات، مطالبی پیرامون فعالیت های علمی دانشگاه هرات بیان داشته و بر اهمیت تولید آثار علمی در ارتقاء جایگاه علمی نهادهای آکادمیک تأکید نمود.
انجنیر بشیراحمد شیوا یک تن دیگر از سخنرانان، پیرامون ابعاد تخصصی کتاب «رسم فنی» از نگاه رشته انجنیری مطالبی ارائه نموده، زوایای مختلف علمی و فنی کتاب و جایگاه آن در دانش انجنیری را تشریح کرد.
🔸آخرین سخنران انجنیر عبدالله کاظمی به عنوان پدیدآورنده کتاب، در خصوص اهداف نگارش و ترجمه این اثر علمی آموزشی و همچنین مشکلات فراروی خویش، مطالب و نکاتی قابل توجه بیان نمود. استاد کاظمی در قسمتی از سخنان خود به دغدغه های مؤلفین و نویسندگان کشور و نیز مشکلات مختلف ایشان در عرصه تولید آثار علمی اشاره نمود.
🔹در اخیر محفل چند نسخه از کتاب «رسم فنی» به کتابخانه های نهادهای علمی و کتابخانه عامه هرات و نیز برای چند تن از شخصیت های علمی فرهنگی حاضر در جلسه، اهدا گردید.

با اشراق در ارتباط باشید:

📲 0799204620

📲 0787209020

https://eshraq.edu.af

http://www.t.me/eshraqaf_info

https://t.me/eshraqfarhangaf

https://facebook.com/eshraq.edu.afghanistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *