همزمان با ماه مبارک رمضان، معاونت فرهنگی اشراق اقدام به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی قرآنی برای دانشجویان و کارمندان نمود.
این برنامه ها با هدف احیاء و پاسداشت فرهنگ و شعائر قرآنی در قالب های مختلفی به اجرا گذاشته شد.
برپایی غرفه و جایگاه ختم قرآن شریف، اولین برنامه قرآنی بود که در طول ماه مبارک رمضان جریان داشت. در برنامه دانشجویان بطور روزانه صفحاتی از قرآن کریم را تلاوت کرده و در نهایت بصورت مشترک و جمعی ختم قرآن عظیم الشأن صورت گرفت.

دومین برنامه قرآنی، برگزاری «محفل دانشجویی بهار قرآنی اشراق» ویژه محصلان اناث و ذکور که بصورت جداگانه همراه با برنامه های متنوع ، مسابقه و اهدای جوائز اجرا شد و مورد استقبال پرشور دانشجویان قرار گرفت. این محفل دانشجویی در 25 رمضان المبارک برگزار گردید.
در محفل قرآنی برادران که در سالون اجتماعات دانشگاه اشراق برگزار شد، آقای باران پویا یک تن از دانشجویان اشراق به عنوان گرداننده با عرض خوش آمدگویی به حضار برنامه را شروع کرد. در ابتدا محفل با قرائت زیبای آیات الهی توسط قاری بین المللی علی احمد سروری یک تن از دانشجویان اشراق، منور به نور قرآن شد.
در بخش دیگری از مراسم، برنامه نعت خوانی با اجرای دلنشین آقای محمد عیسی معصوم یک تن دیگر از دانشجویان اشراق، به اجرا درآمد و مورد استقبال حاضرین واقع شد.

در ادامه دکتر سید مهدی افصلی یک تن از اساتید دانشگاه اشراق در خصوص ماه رمضان و بهار قرآن سخنان ارزشمندی ارائه نمود.
در قسمت اخیر محفل، مسابقه قرآنی همراه با اهدای یک جلد قرآن شریف به اجرا کنندگان و شرکت کنندگان در مسابقه، محفل به پایان خود نزدیک شد.

در محفل خواهران که در کتابخانه ی مرکزی اشراق برگزار شد، با گردانندگی خانم حسن زاده و خوش آمد گویی به حضار برنامه آغاز شد .
در نخست با تلاوت آیات الهی قرآن کریم توسط یک تن از دانشجویان اناث اشراق، محفل منور به نور قرآن شد . در ادامه خانم دکتر حفیظی یک تن از اساتید دانشگاه اشراق سخنان ارزشمندی ارائه نمود.
همچنین خانم هاشمی رئیس دانشکده ادبیات اشراق نکات مهم و موضوعات لازم را پیرامون دانشگاه به حاضرین ارائه نمود.
در بخش پایانی با اجرای مسابقه ی قرآنی و اهدای جوایز برنامه ادامه یافت و در اخیر با متن ادبی و دعاییه خانم حسن زاده محفل پایان یافت .

در سومین ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان، محفل ضیافت افطاری و دورهمی خانواده های اشراق برگزار گردید.
محفل ضیافت افطاری و دورهمی خانواده های اشراق همزمان با لحظات ملکوتی افطار در فضای باز و بطور جداگانه برگزار شد .
محفل با خیر مقدم و خوش آمد گویی گرداننده خانم حسن زاده و خانم رحیمی به حضار محترم آغاز شد .
در نخست محفل با قرائت آیات قرآن شریف توسط استاد رحمانی ( مدیر تضمین کیفیت دانشگاه اشراق ) شروع شد.
در ادامه از جناب داکتر مهدی حیدرپور ریاست محترم موسسه تحصیلات عالی اشراق به ایراد سخن پرداخته و ضمن بیان مسائل لازم، حضور خانواده های اشراق در ضیافت افطار را خیر مقدم گفتند.
در بخش پایان برنامه ، اجرای مسابقات متنوع و جذاب قرآنی و فرهنگی مورد استقبال خانواده ها و کودکان و نوجوانان قرار گرفت و با اهدای جوائز مراسم ادامه یافت.
در اخیر با ذکر دعائیه ای محفل پایان یافت.

با اشراق در ارتباط باشید :

📲 0799204620

📲 0787209020

https://eshraq.edu.af

http:/www.t.me/eshraqaf_info

https://t.me/eshraqfarhangaf

https://facebook.com/eshraq.edu.afghanistan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *