گفتگویی با حجت الله سمیع‎زاده یک تن از محصلین دانشکده اینجینری موسسه تحصیلات عالی اشراق
خودتان را بصورت مختصر معرفي نماييد؟
بنام خدا حجت الله سمیع زاده هستم متولد 1371.

از چه سني به فعاليت ورزشي آغاز كرديد؟
بنده از سال 1375 زمانی که دقیقاً 4 سال داشتم، در کشور ایران شروع به ورزش کردم.
تا كنون چه مقام هاي بدست آورديد و عضو چه تيم باشگاهي هستيد؟
بنده در کشور ایران شروع به ورزش نموده و مقامهای که ابتدا در این کشور بدست آوردم از جمله:
اولین مسابقه بنده در وزن 18- کیلو گرام در استان قم بود و همچنین در مدت 9 سالی که در ایران تمرین کردم توانستم مقامهای زیادی بدست آورم مثل؛ عضویت در تیم کیک بوسینگ ایران، عضویت در تیم ملی نیوکونگ فو ایران ، عضویت در تیم ملی فول کنستاکت ایران و هم زمان پنج مرتبه قهرمان سبک های آزاد ایران نیز شدم.
زمانی که به کشورم برگشتم در سال 1384 به مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته افغانستان شرکت نموده و توانستم عضو تیم ملی کیوکوشین کاراته کشور را بدست آورم و همچنان تغیر رشته هم بدهم. دوران طلایی ورزش بنده از همین مسابقات شروع شد و توانستنم مدت 8 سال قهرمان وزن 65- کیلوگرام باشم و در میادین ورزشی مختلف خارجی خوش بدرخشم مانند؛ نائیب قهرمانی مسابقات آسیایی در کشور مالیزیا و در سال 2012 اولین افغانی بودم که در مسابقات جهانی کاراته در کشور جاپان راه پیدا کردم و به لطف خداوند متعال توانستم اولین مدال جهانی کاراته را به کشور بیاورم .
بعد از برگشت از این مسابقات توانستم آمادگی برای مسابقات جهانی کاراته زیریوشن سازمان
world union بگیرم و در مسابقات انتخابی به اسپانسری موسسه تحصیلات عالی اشراق در وزن 65- کیلو گرام قهرمان وزن خود شوم و به تاریخ 2 / oct/ 20133 عازم مسابقات جهانی به میزبانی کشور بلغاریا شدم. اما متأسفانه در این مسابقات نتوانستم آن چنان خوش بدرخشم و در بازی سومی فاینل مقابل حریف قدرتمند گرجستانی خود در راند سوم بازی رو واگذار کنم.
در كنار ادامه رشته ورزشي خويش ديگر به چه كار هاي مشغول هستيد؟
فعلا بنده محصل سال اول دانشکده اینجینری در موسسه تحصیلات عالی اشراق هستم و مصروفیت دیگرجزء ورزش و درس ندارم.
توصيه شما به جوانان و محصيلين در مورد انتخاب يك رشته ورزشي چه است؟
تمام موفقیت هایی که در عرصه تحصیل دارم و خواهم داشت به نظر بنده از تأثیرات عالی ورزش من بوده چون ورزش تن و بدن را سالم نگهداشته و انسان که دارای تن و بدن سالم باشد می تواند به خوبی در تمام عرصه های زندگی موفقیت های زیادی را کسب کند.
در اخير اگر حرف خاص داريد بفرماييد؟
خوشحالم هستم که یکی از محصلان موسسه تحصیلات عالی اشراق هستم و از هر لحاظ راضی و خوشحال هستم و خواهم بود، چون در هر عرصه هم ورزش و هم تحصیل همکاریهای زیادی با بنده شده است. ودر اخیر به تمام ورزشکاران و محصلان و ورزش دوستان میگویم که :
همت اگر سلسله جنبان شود مور تواند که سلیمان شود
تاريخ 16/8/1392

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *