ورزش از جمله روش های مهم تکامل جسمانی ، روانی و اجتماعی محسوب می شود زیرا شرکت درفعالیت های ورزشی افراد را به هم نزدیک می کند. راه ها و فرصت های بسیاری را برای ماهر شدن در اجتماع فراهم می آورد. و به طور کلی یک فرآیند آموزشی در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی برای فرد ایجاد می کند.
دانشجویان اشراق در کنار تحصیل علم و دانش، طی سالهای اخیر با تلاش و اراده ی قوی توانستند در رشته های مختلف ورزشی موفقیت هایی در ملی و بین المللی کسب کنند که از آن جمله به موفقیت های دانشجویان ذیل می توان اشاره نمود:

احمد فواد شیرین ‌سخن در وزن 120 کیلوگرام حدود هفت‌سال می‌شود که قهرمان آسیا است. هم‌چنان در سال 2013 در یک رقابت جهانی که میزبانی آن‌ را ایالت تگزاس آمریکا به عهده داشت، او به‌عنوان نماینده پاورلفتینگ افغانستان، با شکست ‌دادن حریفان قدرتمند آمریکایی، روسی، کانادایی، جاپانی و هندی ‌اش در وزن 120 کیلوگرام مدالی قهرمانی را بر گردن آویخته و پرچم کشور را به اهتزاز در آورده است.

حجت الله سمیع زاده در اولین دوره مسابقات جهانی کیوکوشین کان کاراته در کشور ژاپان توانست مقام سوم جهانی را از آن خود کند و مدال برنز این رقابتها را از آن خود کرد.
ذکیه خدادادی؛ پارا تکواندو کار ملی پوش افغانستان، در رقابت‌های پاراتکواندو 2022 جهان منعقده شهر صوفیه بلغارستان با شکست دادن حریفان اوکراینی و صربستانی موفق به کسب مدال برنز شد.
موفقیت های این عزیزان را به جامعه علمی کشور بخصوص محصلان و دانشجویان عزیز تبریک گفته، آرزوی پیشرفت های بیش از پیش برای همه ورزشکاران و محصلان را داریم.
با اشراق در ارتباط باشید :

📲 0799204620

📲 0787209020

https://eshraq.edu.af

http://www.t.me/eshraqaf_info

https://t.me/eshraqfarhangaf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *